ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΕΡΛΙΠΙΔΑΙΜΙΑΣ                                                        

ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ

  1. Κρόκος αυγού ως και τροφές που περιέχουν αυγά.
  2. Βούτυρο ως και κάθε ζωικό λίπος.
  3. Παχειά τυριά όπως : Φέτα καλής ποιότητας, κασέρι, γραβιέρα , κεβαλογραβιέρα, κεφαλοτύρι  Ολλανδίας, ροκφόρ.
  4. Παχειά κρέατα.
  5. Μυαλά.
  6. Εντόσθια.
  7. Κυνήγια.
  8. Παχειά ψάρια.
  9. Γαρίδες , χαβιάρι.
  10. Αλλαντικά (ζαμπόν, λουκάνικα).
  11. Κονσέρβες κρέατος.
  12. Μπισκότα, πατάτες σε τσιπς.
  13. Σοκολάτες.

ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

  1. Γάλα αποβουτηρωμένο και μέχρι 200γρ. ( ένα φλυτζάνι την ημέρα )
  2. Τυριά που περιέχουν μικρή ποσότητα λίπους όπως φέτα κακής ποιότητας ή μυτζήθρα. Προτιμάτε τυρία που γίνονται από αποβουτηρωμένο γάλα.
  3. Κρέας βοδινό, μοσχάρι , αρνί, χοιρινό μέχρι 2 φορές την εβδομάδα και όχι περισσότερο από 90γρ. μαγειρέμενο την κάθε φορά. Προσπαθείται να αφαιρείτε το λίπος από το κρέας.
  4. Κοτόπουλο, γαλοπούλα μέχρι 120γρ μαγειρεμένο την ημέρα και μέχρι 2 φορές την εβδομάδα. Να αφαιρείται η πέτσα.
  5. Ψάρια άπαχα όπως μπαρμπούνια , λιθρίνια, γλώσσα, βακαλάος, μέχρι 250γρ την ημέρα.
  6. Οινοπνευματώδη: Κρασί ξηρό μέχρι 150γρ την ημέρα, κρασί γλυκό μέχρι 100γρ την ημέρα, μπύρα μέχρι 300γρ την ημέρα, ουίσκι μέχρι 50γρ την ημέρα.
  7. Γλυκά σε μικρή ποσότητα.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

  1. Προσπαθείτε να διατηρείτε κανονικό σωματικό βάρος.
  2. Τα φαγητά να μαγειρεύονται με φυτικά λάδια (καλαμποκέλαιο, ελαιόλαδο). Αποφεύγετε τα τηγανιτά φαγητά.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ

  1. Κρεατόσουπα, κοτόσουπα , ψαρόσουπες: Αφήνετε τον ζωμό που προέρχεται από

βράσιμο στο ψυγείο να παγώσει και αφαιρέστε το υπερκείμενο λίπος. Το υπόλοιπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σούπα.

  1. Ψητά φούρνου:Αποφεύγετε τα ψητά φούρνου στο ταψί. Ο ζωμός που προέρχεται από το ψητό μπορεί να χρησιμοποιηθεί αφού πρώτα τοποθετηθεί στο ψυγείο και αφαιρεθεί το υπερκείμενο λίπος.